لیست اختراعات آریانا سلطانی
اختراع مورد ادعا، نرم افزاري است براي درمان تنبلي چشم كه در محيط واقعيت مجازي قابل اجرا مي باشد. براي استفاده از اختراع، ابتدا كاربر بايد نرم افزار برنامه را بر روي سيستم هوشمند خود نصب كند، سپس وارد برنامه شود، از بين بازي ها و سيستم پخش انيميشن قسمت مورد نظر را داخل نرم افزار انتخاب كند و دستگاه را به صفحه نمايش عينك متصل كند، يا صفحه نمايش دستگاه را داخل عينك قرار دهد، سپس عينك را بر روي سر خود بگذارد. نرم افزار واسط كاربري بيمار شامل بخشهاي مختلفي از جمله بازيها، بخش فيلم و انيميشن، بخش نمودارها و بخش آزمون چشم است. كاربر، پس از وارد شدن به نرم افزار، ابتدا، چشم خود را توسط آزمونهاي تعيين شده در نرم افزار، مورد سنجش قرار ميدهد. در اين مرحله، چشم تنبل تعيين شده يا از طريق معاينات پزشكي، توسط پزشك معالج وي تعيين ميشود و توسط كاربر در نرمافزار تنظيم ميشود يا به صورت خودكار توسط نرم افزار امكان تنظيم خواهد داشت. در ادامه كاربر ميتواند براي درمان تنبلي چشم، وارد بخش بازيها يا سينما شود. اطلاعات چشم كاربر، پس از آزمون دادن، توسط الگوريتمهاي تحليل داده محاسبه ميشود، سپس مشخصات بازيها و سينما متناسب با ويژگيهاي اختصاصي چشم كاربر تنظيم ميشود. اين آزمون، به صورت دورهاي انجام ميشود. اين اطلاعات و تحليلها به پزشك نيز منتقل ميشود. بازيها در محيط واقعيت مجازي، متناسب با بيماري تنبلي چشم، طراحي شدهاند.شيءهاي مختلفي در محيط بازي، وجود دارند، كه چشم تنبل ملزم به تشخيص و گذر از آنها بوده و در نتيجه اين عمل، بار بر روي چشم تنبل قرار گرفته، ديد دوچشمي تقويت شده و باعث درمان چشم تنبل ميشود. در قسمت پخش فيلم و انيميشن، پچهاي دايناميك بر روي چشم تنبل قرار گرفته و با تار كردن تصويري كه چشم تنبل ميبيند، و موجب تقويت آن ميشود. به كمك يادگيري ماشين، در طول پروسهي درمان، با استفاده از بازخورد از چشم بيمار، الگوريتم درماني در جهت بهينه شدن فرآيند درمان براي بيمار، تغيير پيدا ميكند.
موارد یافت شده: 1